Odhlásenie
Späť
HOME
Užívateľ: Firma: [ Zmena osobných nastavení ]                  Pondelok 29.04.2024
Články  

 

 

 

 

Použitie prvku Deformačné Tvarovanie v Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER) Wildfire 2.0

 

Prvok Deformácia (Warp) bol zakomponovaný v Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER) Wildfire za účelom umožniť transformovať, deformovať a meniť geometriu v širšom ponímaní a flexibilnejším spôsobom. Séria nástrojov v tomto prvku poskytuje rôzne riadenie geometrie závislé na type požadovanej deformácie a tieto následne môžu byť aplikované na ľubovolný typ geometrie. Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER) Wildfire 2.0 poskytuje nástroje Tvarovanie (Sculpt) a Vytvorenie chrbtice (Spine tools).

Tento tip Vám predstavuje nástroj Tvarovanie (Sculpt) a vysvetľuje, ako možno využiť niektoré novinky tohto nástroja pre Váš úžitok.

Prehľad nástrojovej lišty.

Nástroj Tvarovanie (Sculpt) ponúka spojitú plošnú deformáciu a riadenie hustoty (riadkov/stĺpcov), následne aj polohu siete na ktorúkoľvek plochu modelu, na ktorej bude deformácia aplikovaná na model. (Obr. 1)

 Obr. 1

Pre zadanie hĺbky sú k dispozícii 3 voľby:
Na jednu stranu (One side) – deformácia je aplikovaná na jednu stranu vybranej položky (obj. geometrie)
Na obidve strany (Both side) – deformácia je konštantná cez hĺbku modelu a aplikuje sa na obidve strany vybranej položky (obj. geometrie)
Symetricky (Symetric) – deformácia je aplikovaná symetricky na hĺbke modelu

Sú tu ďalej aj možnosti pre posúvanie bodov siete. Pre tento konkrétny prípad, začneme s jednoduchým rotačným telesom (Obr. 2) a použijeme prvok Deformácie na jeho zmenu na dosiahnutie koncepčného návrhu kosačky na trávu.

 Obr. 2

Začneme so zrovnaním objektu.

  1. Umiestnime siet na vrchnú plochu modelu a zmeníme počet riadkov/stĺpcov na 4x4
  2. Zmeníme voľbu hĺbky na ‘Obidve strany’
  3. Vyberieme možnosti
    • Symetria = Horizontálne
    • Ťahať = Pozdĺž riadku/stĺpca

Potiahneme každý bod hrany pozdĺž hrany smerom k rohu siete za účelom, aby sme ohraničili teleso. V okamihu, ako máte hotové prvé dva body, zmeňte voľbu Symetria na hodnotu Vertikálne a dokončite ostávajúce 2 body. Voľba Symetria Vám umožňuje posunúť dvojicu bodov súčasne. (Obr. 3).

 Obr. 3

Ďalej použijeme jednotlivé body tvarovacej siete na uskutočnenie voľného vytvarovania plochy, ťahaním strany nahor na formovanie oblúku pre koleso. (Obr. 4)

 Obr. 4

 

  1. Klikneme na ikonku nástroja Tvarovanie na začatie ďalšej operácie
  2. Zabezpečíme, že sieť sa nachádza na bočnej strane objektu a zmeníme hustotu bodov na 4x5
  3. Dodržíme voľbu hĺbky na ‘Na obidve strany’ a nastavíme možnosti:
    • Symmetria = Žiadna
    • Ťahať = Voľný
  4. Potiahneme jednotlivými bodmi na získanie požadovaného oblúku pre

Poznámka: Môžete ťahať bodmi siete aj cez resp. ponad ich susediace body. Na rozdiel od plošného riadenia sieťovania, prekrývanie bodov siete nástroja Tvarovanie nespôsobuje žiaden problém.

Teraz zúkosujeme prednú časť súčiastky za účelom zredukovať jej hmotnosť. (Obr. 5)

 Obr. 5

 

  1. Dodržíme rovnakú sieť ako sme mali v predošlej operácií, a vyberieme stĺpec bodov na predku. Rýchli spôsob na vybratie riadku/stĺpca bodov je kliknúť na niektorú spojnicu medzi bodmi.
  2. Zmeníme možnosti:

o Filter = Lineárne
(Voľba Filter kontroluje (riadi), ako sa skupina vybraných bodov bude spoločne posúvať.)
o Konštantný – všetky body sa posúvajú v rovnakom smere o rovnakú vzdialenosť
o Lineárne – bod pod Vašim kurzorom sa posúva najviac, bod(y) najďalej od kurzora sa nepohybujú a všetky ostatné body medzi nimi sa pohybujú na základe nejakej lineárnej postupnosti
o Hladký – ako pri Lineárnom, ale body medzi sa pohybujú na základe nejakej kvadratickej postupnosti

11. Potiahneme vrchným bodom smerom nadol na zúkosovanie súčiastky.

Nakoniec prehĺbime vrch objektu. (Obr. 6)

 Obr. 6

 

  1. Klikneme na ikonku nástroja Tvarovanie na začatie ďalšej operácie
  2. Zabezpečíme, že sieť sa nachádza na vrchnej ploche objektu a zmeníme hustotu bodov na 5x5
  3. Zmeníme voľbu hĺbky na ‘Na jednu stranu’ a tým je prehĺbenie aplikované na vrchnú plochu (najbližšie k sieti), ale nie na spodnú plochu objektu.
  4. Nastavíme možnosti:
    • Ťahať = Kolmo
    • Filter = Hladký

Vyberieme stredný riadok bodov a ťaháme predným bodom nadol na zúkosovanie objektu (súčiastky)

Všimnime si, že všetky kroky prvku Deformácia sú obsiahnuté v tomto jednom prvku. Môžeme použiť voľbu Výpis na náhľad, redefinovanie alebo vymazanie jednotlivých operácií (krokov) v ľubovolnom čase. (Obr. 7)

 Obr. 7

 Teraz máme dokončenú Deformáciu nášho návrhu (Obr. 8) a môžeme pokračovať so štandardnými konštrukčnými prvkami na dokončenie násho návrhu.

Obr. 8

Copyright © 2004 - 2024 IPM SOLUTIONS, s.r.o. Všetky práva vyhradené.