Riadenie vzhľadov a súbory appereance.dmt v Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER) Wildfire 2.0
Pri práci v prostredí, kde viaceré modely vyžadujú rozličné farebné škály môžu byť vytvorené vzhľady uložené na rôznych miestach pod odlišnými názvami. Nasledovná metóda popisuje funkčnosť, ktorá je použitá pre riadenie týchto súborov a poskytuje návod pre ich efektívne spravovanie.
Všetky vzhľady sú riadené pomocou jednoduchého rozhrania - dialógového okna Appearance Editor (Editor vzhľadov) (Obr. 1). Priamo v tomto okne môžu byť: nové vzhľady vytvorené a pridané do palety; pridané nové súbory appereance.dmt; vzhľady modifikované a priradené modelom alebo plochám.
Predpokladajme, že pracujete na konkrétnom projekte a máte definované tri dodatočné vzhľady podľa Obr. 1. Pre uloženie týchto vzhľadov a ich neskoršie použitie, kliknite na File > Save As (Súbor > Uložiť ako) v hornej časti dialógového okna Appearance Editor (Editor vzhľadov). Jediný typ, ktorý môžete pre daný súbor nastaviť je typ Appereance - Vzhľad (*.dmt). Zadajte názov súboru a Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER) Wildfire 2.0 ho uloží s príponou ".dmt". Ak vytvoríte ďalšie vzhľady a chcete ich uložiť do toho istého súboru appereance.dmt, vyberte File > Save (Súbor > Uložiť). Pretože v danom momente už súbor s rovnakým názvom vo vašom adresári existuje, Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER) Wildfire 2.0 sa vás spýta, či chcete existujúci súbor Prepísať (Overwrite), alebo chcete vzhľady k existujúcemu súboru Pripojiť (Append).
Obe operácie majú rovnaký výsledok, ak jediná vykonaná zmena bolo pridanie nových vzhľadov. Konečný výsledok bude nová verzia súboru .dmt s novými pridanými vzhľadmi. Ak boli vzhľady z palety odstránené, potom Overwrite (Prepísať) a Append (Pripojiť) budú mať odlišný efekt. Overwrite (Prepísať) uloží súbor .dmt bez vzhľadov, ktoré boli z palety odstránené (t.j. čo vidíte v palete bude uložené aj do súboru). Append (Pripojiť) jednoducho pridá nové vzhľady do súboru .dmt na disku, čiže odstránené vzhľady budú stále zobrazené v súbore .dmt, ak bude tento neskôr načítaný.
Predpokladajme, že máte uložený súbor .dmt z predchádzajúcej sekcie a chcete ho načítať do palety a pripojiť ďalšie vzhľady, ktoré máte definované. Kliknite na File > Open (Súbor > Otvoriť) a vyberte ďalší súbor .dmt v inom adresári. Vzhľady z tohoto nového súboru budú pridané do palety v poradí za vzhľady, ktoré už boli skôr definované/načítané (Obr. 2).
Ak chcete, aby Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER) Wildfire 2.0 načítal farby automaticky pri každom novom sedení, ktoré spustíte, musia byť splnené nasl. podmienky:
- Farby musia byť uložené v jedinom súbore s názvom appearance.dmt
- Konfiguračná voľba PRO_COLORMAP_PATH v súbore config.pro musí byť nastavená do adresára, v ktorom je súbor appearance.dmt uložený. Takže ak úplná cesta k súboru je c:/users/files/misc/appearance.dmt, nastavenie konfiguračnej voľby v súbore config.pro bude nasledovné:
PRO_COLORMAP_PATH c:/users/files/misc
Táto voľba môže byť v súbore config.pro uložená iba raz. Jej ďalšie nastavenia budú ignorované.
Niektoré ďalšie poznámky:
- Farby priradené modelom zo súboru .dmt, ktoré boli medzičasom odstránené, môžu byť do palety pridané (a potom zapísané do nového .dmt súboru) výberom From model (Z modelu) a vybraním plochy modelu s danou farbou.
- Posunutie kurzora nad ľubovoľnú “dlaždicu” spôsobí zobrazenie názvu vzhľadu v maličkom okne nápovedy (Obr. 3).
- Výber Options > Rendered Samples (Voľby > Príklady rendrovania) spôsobí, že Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER) Wildfire 2.0 vyrendruje každú “dlaždicu” so vzhľadom (Obr. 4). Dokončenie tejto operácie môže trvať Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER)-u Wildfire 2.0 nejaký čas - závisí to od počtu vzhľadov a zložitosti jednotlivých vzhľadov.
|