Odhlásenie
Späť
HOME
Užívateľ: Firma: [ Zmena osobných nastavení ]                  Nedeľa 05.05.2024
Články  

 

 

 

 

 

Riešenie CAD problémov

 

Len si to predstavte: už sa chystáte kliknúť na ikonu "Save", keď zrazu sa obrazovka prepne do nádherne červených a modrých farieb totálnej bezmocnosti a zlosti.
Alebo vám práve telefonuje kolega a opisuje najčerstvejší transport programu do večných softvérových lovíšť.
Všetci poznáme tie nečakané a nepríjemné zážitky s CAD...

Ponúkam vám svoj postup pri riešení problémov, so zameraním na Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER), ale s princípmi, ktoré sa pravdepodobne dajú uplatniť takmer všade.
Určite k nim viete pridať aj ďalšie, takže neskôr z toho môžeme vytvoriť pokračovanie...

Poďme na to

Ako prvé musíte vyskúšať zjavne správny postup ... aj keď ste boli uistení, že sa už tak stalo. Osloboďte svoju myseľ od ostatných vecí a unáhlených záverov a sústreďte sa na štartovací bod. Už ani nepočítam situácie, kedy sa mi náhodou podarilo objaviť triviálne riešenia zdanlivo neriešiteľných problémov len preto, že sme s riešením nepostupovali systematicky od začiatku.

Zožeňte si údaje

Skontrolujte, či sa problém opakuje s nejakou pravidelnosťou, alebo to bola unikátna zhoda rôznych udalostí. Zapíšte si všetky chybové hlásenia, hlavne slová alebo frázy a čísla, ktorým nerozumiete ... na 99% sú dôležité pri hľadaní riešenia.
Nie je zlé mať pripravený skript, ktorý vám v prípade pádu automaticky zbalí všetky dôležité súbory (napr.: trail.*, std.err, std.out, .proi.log.*, atď.) Toto vám neskôr umožní porovnať vzniknuté súbory a odfiltrovať situácie, kedy dochádza ku rôznym pádom programu.

Zožeňte si obvyklých podozrivých

  1. Grafika : Začnite kontrolou hlavných podozrivých, grafickej karty + ovládača ...
    • Nazrite do chybových/log súborov a hľadajte náznaky slov "gdi", "opengl", atď.: to je jasné znamenie
    • Nainštalujte najnovšie, najlepšie, certifikované, schválené ovládače grafickej karty pre váš operačný systém ... (ale to už určite viete, že??). Každý významnejší výrobca grafických kariet a grafických čipov ponúka na svojich internetových stránkach zoznam certifikovaných kariet pre mainstreamové CAD programy.
    • Skontrolujte nastavenie softvéru (napr.: voľby súboru Pro/E config.pro) 
  2. Sieť : Vždy sa oplatí posvietiť si na ňu ...
    • Zahliadli ste chybovú hlášku o chybe zápisu/čítania, nepovolenom prístupe a nedostatočných právach – má užívateľ prístup ku všetkým potrebným miestam?
    • Presvedčite sa, či ste nevedomky niečo nezmenili (veľmi často som testoval jednoduchú zmenu v programe, len aby som v zapätí dostal telefonát alebo správu z vedľajšej kancelárie o záhadných problémoch)
    • Ak stále nič nie je jasné, oplatí sa zistiť, či niekto z IT oddelenia nerobil nejaké zmeny.
  3. Užívatelia : keď už sme pri zmenách – toto je jeden z veľmi často podceňovaných zdrojov problémov:
    • Užívateľ nedávno nainštaloval nový softvér (napr.: ICQ, Messenger, ovládače pre hudobný prehrávač, PDA, atď.)
    • Aj pri predstieraní totálneho nezáujmu by nebolo na škodu vyhľadať všetky súbory vytvorené od dátumu vzniku problému. Môžete sa zahrať na detektíva a prísť problému na korienok.
    • Niekedy nové aplikácie majú problém spolupracovať so stávajúcimi (aj keď konflikty sa v našom prudko inteligentnom veku počítačov objavujú zriedka?!) – napr.: java classpath

Zožeňte pomoc

Niekedy nie je riešenie problémov zjavné na prvý pohľad, alebo je to známy softvérový problém alebo hardvérový konflikt. Ak si platíte poplatky za údržbu softvéru alebo hardvéru, zavolajte príslušným technikom (nech tie peniaze neplatíte nadarmo!!). Po úspešnom komunikovaní problému (často je to väčší problém, než problém samotný) máte veľmi veľkú šancu, že sa taký problém už niekde vyskytol a technici ho poznajú, alebo ho dokážu priamo odstrániť. Taktiež je užitočné požiadať o pomoc aj aspoň jeden nezávislý zdroj pomoci. Ponúkam vám niekoľko odporúčaných zdrojov informácií, ktoré sú zamerané hlavne na Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER)... s akýmkoľvek internetovým vyhľadávačom môžete začať pomocou akýchkoľvek nie bežných slov alebo fráz a čísiel, ktoré ste si poznačili pri vzniku problému.

  • PTC Support (vrátane KDB) – Databáza Knowledge Database je extrémne užitočný zdroj informácií ak dokážete efektívne vyhľadávať ... Hľadajte narastajúci počet stránok, ktoré ponúkajú cenné informácie typu "ako na to".
  • "Google je tvoj priateľ" - čarovna to formulka, ktorú do nemoty omieľam každému kto začína našu konverzáciu slovami: "Nevieš kde by som našiel niečo o....?! "
  • Ak vám niekedy zostane nejaky zvyšný čas v práci (ale čo to táram, veď sme na Slovensku, nie? :) ), pokúste sa nájsť na Internete špecializované fóra, kde sa zgrupujú užívatelia PRO/E a riešia medzi sebou rôzne problémy z praxe. Skúste tam uviesť svoj problém, alebo sa len tak zapojiť do debaty a uvidíte, že pomoc často prichádza z rôznych strán. Sám túto formu hojne využívam a je to veľmi dobrý spôsob riešenia problémov a využitie kolektívneho vedomia a znalostí.
  • No a v neposlednom rade aj tak vždycky dôjde na kladivo :)

Copyright © 2004 - 2024 IPM SOLUTIONS, s.r.o. Všetky práva vyhradené.