Odhlásenie
Späť
HOME
Užívateľ: Firma: [ Zmena osobných nastavení ]                  Nedeľa 05.05.2024
Články  

 

 

 

 

Riešenie chýb pri regenerácii

 

Riešenie chýb po zobrazení chybového hlásenia Failure Diagnostics (Diagnostika Poruchy) sa dá rozdeliť do troch základných krokov.  Vlastne ešte predtým ako začnete s prvým krokom, pamätajte si nultý krok: nerobte paniku. Nie je na to žiadny dôvod, veď ste sa ocitli iba v Resolve Mode. Proces obnovy cez Resolve Mode predstavujú tri zásadné, priamočiare kroky:

1. Zistiť, na ktorom prvku (komponente) vznikla porucha.

2. Zistiť, prečo vznikla porucha.

3. Riešenie problému.

 

Krok 1: Zistiť, na ktorom prvku (komponente) vznikla porucha

 

Tento krok je jednoduchý. Prečítajte si okno Diagnostika Poruchy, aby ste zistili, na ktorom prvku alebo komponente v modeli nastala porucha. To je všetko.

 

Tiež pomôže pozrieť sa do stromu modelu. Pamätajte si, že prvok na ktorom nastala chyba a všetky prvky, ktoré boli vytvorené po ňom, nebudú zregenerované. Prvok s chybou je hneď pod červenou šípkou “Insert Here (Vložiť sem)“ a bude mať štvorček s X hneď vedľa ikonky prvku.

 

Krok 2: Zistiť, prečo vznikla porucha

 

Sú tu dva rôzne nástroje, aby vám pomohli určiť prečo prvok zhavaroval: Zvoľte Feature Info (Info o Prvku) v okne Diagnostika Poruchy a príkaz Investigate (Vyšetriť) z menu Správca Ponuky.

 

Potom, ako zistíte, na ktorom prvku nastala porucha, budete potrebovať zistiť všetko, čo sa o danom prvku zistiť dá. Čím viac viete o danom prvku, tým lepšie môžte posúdiť problém. Všetko o prvku je prístupné z Feature Info (Info o Prvku). Niektoré z dôležitých vecí je treba poznať:

 

  • Typ prvku. Je to zaoblenie, zrazenie, vytiahnutie alebo rotovanie a podobne? Rôzne typy prvkov sú náchylné na rozdielne chyby, teda poznanie typu môže pomôcť zúžiť potenciálne príčiny.
  • Rodičia. Od vzťahov rodič - potomok sú to prvotné príčiny porúch, preto je užitočné  pozrieť sa na rodičov daného prvku.
  • Atribúty a voľby.
  • Rozmery.

 

Druhý nástroj je voľba Investigate (Vyšertiť) z menu Správca Ponuky. Táto voľba vyvolá menu, z ktorého si môžte zvoliť, či budete pracovať na Current Model (Aktuálny model) alebo na Backup Model (Záložný model).

 

Pamätajte si, že na aktuálnom modeli nebudú zregenerované havarované prvky a ani žiadne ich súvisiace prvky. Preto je tu  možnosť vyšetriť haváriu na záložnom modeli. Zvolením záložného modelu vyvoláte dialógové okno File Open (Otvoriť), ktorý vám umožní zvoliť predchádzajúcu verziu vami uloženého modelu na vyšetrenie havárie. Toto môže byť posledná uložená verzia modelu alebo, ak máte nastavenú voľbu v Environment (Prostredie) Make Regen backup option (Vykonať Regenerovanú Zálohu) systém uloží verziu modelu hneď pred haváriou prvku.

 

Menu Investigate (Vyšetriť) obsahuje aj tieto príkazy:

 

  • List Changes (Zoznam Zmien). Toto je súpis všetkého, čo sa urobilo od poslednej úspešnej regenerácie.
  • Show Refs. Táto voľba otvorí Reference Information Window (Informačné okno referencii), ktoré vám umožní preskúmať rodičov havarovaného prvku. Toto je veľmi užitočný nástroj na stanovenie chýbajúcich referencii (prvá príčina havárie prvkov)! Porovnajte referencie aktuálneho modelu z referenciami záložného modelu, aby ste zistili ,na ktorých referenciách zhavaroval prvok a ku ktorej geometrii boli pripojené.
  • Show Failed Geom (Havar Geom). Niekedy môže byť Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER)  schopný ukázať vám, kde vaša geometria na modeli havarovala.
  • Roll Model (Vrátiť Model). Toto je ďalší nástroj, ktorý nám odpovie na otázku “čo havarovalo?” Použite túto možnosť na záložnom modeli pre krok vpred a vzad regenerácie daného prvku. Voľba “before failed (Pred Haváriou)” a “failed feature (Havarovaný Prvok)” zobrazí haváriu prvku v pracovnom okne.

 

Tento krok je oveľa zložitejší, keďže si vyžaduje logickejší a deduktívnejší prístup k určeniu problému a návrh možného riešenia. Ak získate viac skúseností v Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER), riešenie havárii bude jednoduchšie. Pamätajte si, že chýbajúce referencie sú príčina číslo jedna pri haváriách prvku a 90% času budete potrebovať na určenie, na ktorých referenciách prvok havaroval a na ich následné opravenie.

 

Krok 3: Riešenie problému

 

Ak sme zistili pomocou krokov 1 a 2 na akom prvku chyba vznikla a jej príčinu, riešenie problému nebude zložité.

Copyright © 2004 - 2024 IPM SOLUTIONS, s.r.o. Všetky práva vyhradené.