Odhlásenie
Späť
HOME
Užívateľ: Firma: [ Zmena osobných nastavení ]                  Pondelok 29.04.2024
Články  

 

 

 

 

Tvorba UDF prvku


UDF je prvok, ktorý obyčajne nemôže existovať ako samostatná súčiastka. Tvoria ho dva a viac iných prvkov. Napr. drážka (odstránenie materiálu), zrazenie, zaoblenie, diera a pod. Môže ho ale tvoriť aj pridanie materiálu, zrazenie, zaoblenie, diera a pod.

Načo tvoríme UDF prvky?


Ak často používame rovnakú skupinu prvkov (napr. ako prvky na horných obrázkoch), vytvoríme si vzorový model, z neho vytvoríme UDF prvok a ten už iba vkladáme do súčiastok. Uľahčíme si tým prácu a ušetríme veľa času.

Vytvorme si UDF prvok


Stiahnite si súčiastku. (súčiastka zdroj_model je vytvorená vo verzii wildfire 4)

Pokiaľ bude udf prvok obsahovať viac prvkov, je vhodné si dopredu z týchto prvkov vytvoriť skupinu. Vytvorte skupinu z prvkov Extrude 2, Hole 2, Chamfer 1.

Tools - UDF library – Create – zadajte názov (napr. drazka) – Stand Alone – Done. (Nástroje – UDF knižnica – Vytvoriť – zadajte názov – Samostatne - Hotovo) Počítač sa opýta: Do you want to include reference part? (Chcete zahrnúť referenčnú súčiastku?) Ak dáte áno, tak pri vkladaní UDF prvku, máte možnosť zaškrtnúť, či chcete vidieť zdrojový model (model, na ktorom ste udf prvok vytvorili), alebo nie.

     Počítač pýta od vás prvky, ktoré budú zahrnuté do UDF. Môžete vybrať buď prvok alebo skupinu prvkov. (Vyberte skupinu drazka). Po výbere prvkov stlačte Done (Hotovo). Ak je niektorá referencia použitá vo viacerých prvkoch, počítač sa opýta, či ju chcete použiť v jednej výzve (Single), alebo vo viacerých výzvach (Multiple). Zvoľte Single a Done. V tomto okamihu začne počítač zvýrazňovať referencie a žiadať od vás ich pomenovanie. Napr. počítač zvýrazní hornú plochu a napíše surface, logical plane. Vy môžete toto pomenovanie ponechať, alebo si napíšete vlastné pomenovanie, napr. skicovacia rovina.

 

Ďalej môžete nadefinovať variabilné kóty.

      2x kliknite na Var Dims (Variabilné kóty) a vyberte si kóty, ktoré pri vkladaní UDF prvku bude možné dopredu zmeniť. Napríklad vyberte kótu dĺžky (8) a šírky (5) drážky a priemer kružnice (5). Po ich výbere kliknite na Done/Return (Hotovo/Späť). Počítač zvýrazní prvú vybratú kótu a žiada od vás jej pomenovanie. Môžete ju pomenovať napr. výška drážky. Podobne si potom opýta názov pre ďalšie dve kóty.

Dokončite tvorbu udf prvku a stlačte OK. Udf prvok sa uložil do vášho pracovného adresára a má koncovku . gph.

Vložme novovytvorený UDF prvok


Poďme si tento prvok vložiť do iného modelu. Stiahnite si model. (model umiestnit_udf je vytvorený vo verzii wildfire 4)

Insert – User-Defined Feature (Vložiť – UDF prvok) a vyberte ho.

      Pokiaľ v nasledujúcom okne zaškrtnete voľbu View source model (Vidieť zdrojový model), v novom okne sa vám otvorí súčiastka, na ktorej ste daný udf prvok vytvárali. (Zaškrtnite túto voľbu.)

 

       V dialógovom okne udf prvku sa vľavo nachádzajú pôvodné referencie a vpravo budete dopĺňať výberom nové referencie. (Pokiaľ vidíte zdrojový model, stará referencia sa zobrazí tyrkysovou farbou na zdrojovom modeli – jednoduchšia orientácia.)


1. Prvá stará referencia je označená (Surf: F5(EXTRUDE_1). V grafickej ploche kliknite na plochu, cez ktorú prechádza diera (Surf: F5(EXTRUDE_1)).

2. Kliknite na druhú starú referenciu v dialógovom okne (BOKORYS: F1(DATUM PLANE)) a vyberte novú v grafickej ploche – DTM1

3. Kliknite na tretiu starú referenciu v dialógovom okne (NARYS: F3(DATUM PLANE)) a vyberte novú v grafickej ploche – DTM2

4. Kliknite na štvrtú starú referenciu v dialógovom okne (Edge: F6(Hole_1)) a vyberte hranu diery (Edge: F7(Hole_1)) v grafickej ploche.

5. Kliknite na piatu starú referenciu v dialógovom okne (Surf: F6(Hole_1)) a vyberte valcovú plochu diery (Surf: F7(Hole_1)) v grafickej ploche.

6. Kliknite na šiestu starú referenciu v dialógovom okne (Surf: F6(Hole_1)) a vyberte valcovú plochu diery (Surf: F7(Hole_1)) v grafickej ploche.

7. Kliknite na siedmu starú referenciu v dialógovom okne (Surf: F5(EXTRUDE_1)), otočte model a vyberte spodnú plochu, cez ktorú prechádza diera (Surf: F5(EXTRUDE_1)).

Prepnite sa na záložku Variables (Variabilné). Tu sú kóty, ktoré ste vybrali ako variabilné. Teraz môžete zmeniť napr. priemer diery. Keď kliknete na hodnotu kóty, kóta sa zvýrazní červenou farbou na zdrojovom modeli. Zmeňte priemer napr. na hodnotu 4. Stlačte zelenú značku pre dokončenie prvku. Objaví sa náhľad udf. Ak stlačíte Flip (Preklopiť) a potom symbol okuliarov, udf prvok sa preklopí cez rovinu DTM1 na druhú stranu. Dokončite vkladanie udf prvku zelenou značkou.

Udf prvok sa vytvoril. Samozrejme je možné ho dodatočne upraviť.

Pokiaľ si vytvoríte viacero takýchto prvkov, je vhodné si ich umiestniť do osobitného adresára v starttoolsoch napr. D:\applic\IpmStartTools\groups a v konfiguračnom súbore nadefinovať k nemu cestu. pro_group_dir D:\applic\IpmStartTools\groups

 

 

Copyright © 2004 - 2024 IPM SOLUTIONS, s.r.o. Všetky práva vyhradené.