Rozdiel medzi profesionálnou a hraciou grafickou kartou
Väčšina používateľov programu ProEngineer si pri kúpe nového hardwaru kladie otázku, prečo kupovať pracovnú stanicu s profesionálnou grafickou kartou Quadro (Nvidia) alebo FireGL (ATI). Je v nich však naozaj taký rozdiel oproti herným radám? Je ich niekoľkonásobne vyššia cena naozaj opodstatnená? Na to všetko sa dnes pozrieme.
Nvidia Quadro sú grafické karty určené pre grafikov, dizajnérov, architektov a pre prácu v rôznych iných oblastiach, kde sa požaduje vysoký grafický výkon. Séria Quadro sa delí na FX M (prenosné počítače), NVS (biznis sféra, grafy, vyšší počet monitorov) a FX sériu zameranú na pracovné stanice. NVidia nevyvíja pre karty Quadro samostatné čipy, ale používa osvedčené herné karty. V čom je teda rozdiel? Karty Quadro vyrábajú iba vybraní výrobcovia, kde sú prísnejšie podmienky na výrobu (čipy sa vyrábajú z kvalitnejších materiálov a sú taktované na vyššie frekvencie, samozrejme to isté platí aj pre pamäte, ktoré navyše využívajú ECC - korekciu chyby pre zabezpečenie presnosti). Výrobcovia hracích kariet majú väčšiu voľnosť pri návrhu v určitých častiach hardwaru. Najväčších rozdielom je však firmware, ktorý je optimalizovaný pre profesionálne aplikácie, a rovnako je rozdiel v driveroch, ktoré sa často vyvíjajú pre konkrétnu aplikáciu (Nvidia úzko spolupracuje s mnohými CAD spoločnosťami vrátane PTC). Pri špecifikáciách programu ProEngineer nájdete certifikovanú pracovnú stanicu a typ ovládača, ktorý zabezpečí, že ProEngineer využije všetky vlastnosti karty korektne. Pri inom ovládači alebo hracej karte to už nemusí platiť, a tak vznikajú artefakty, napr. pomalé prekresľovanie v 3D náhľade. Ak to zhrnieme, Quadro zaručuje najvyššiu možnú kvalitu karty, odladený firmware a podporu ovládačov, ktoré NVIDIA pravidelne aktualizuje (aj po skončení ich výroby) pre kompletnú radu grafických kariet rodiny Quadro.
- Vyhladzovanie bodov a drôteného modelu (sieťoviny) – antialiasing: Mnoho aplikácii, najmä v CAD priemysle, ponúka nastavenie využitia vyhladených bodov a hrán (sieťoviny). Ak je táto voľba zapnutá, dovoľuje používateľovi pracovať v náhľade 3D s modelom, ktorého hrany sú precízne zobrazené bez aliasu.
- Logické operácie: Mnoho aplikácii, najmä v CAD priemysle, ponúka nastavenie využitia vyhladených bodov a hrán (sieťoviny). Ak je táto voľba zapnutá, dovoľuje používateľovi pracovať v náhľade 3D s modelom, ktorého hrany sú precízne zobrazené bez aliasu.
Kompletný výpis rozdielov nájdete v tomto oficiálnom pdf dokumente od Nvidie:
tu: 2129Kb |