Využitie skeleton modelov pri technike Top-Down Design
Niekedy je potrebné podrobnejšie vysvetlenie a názorná ukážka k tomu aby ste sa naučili niečo nové v súvislosti s vaším CAD softvérom. Vo väčšine prípadov však postačí iba jedna alebo dve vety, ktoré vám pomôžu získať reálnu predstavu o tom aké nástroje máte k dispozícii a čo všetko je možné pomocou nich docieliť.
Tento príspevok patrí práve do kategórie tých stručných tipov a trikov popísaných iba zopár vetami a týka sa práce so štandardnými a tzv. motion skeleton modelmi. Ak nie ste práve ‘v obraze’ v problematike Top-Down Design (konštrukčný návrh postupom zhora-nadol), toto video vám pomôže zorientovať sa v danej téme:
Ak ste si pozreli video a ste už v problematike aspoň ako tak zorientovaní, môže byť toto stručné zhrnutie pre vás do budúcnosti užitočné:
Skeleton modely
- Používajú sa ako kostra vašej konštrukcie, pre vymedzenie potrebného priestoru, ako rozhranie medzi komponentmi a určenie zostavných referencií.
- Skeletony by mali obsahovať iba skice, krivky, plochy a pomocné prvky.
- Skeletony nie sú započítavané do výpočtov hmotnostných charakteristík.
- Použite skeleton modely v spojení s prvkami publish geometry a/alebo copy geometry pre zdieľanie informácií o návrhu.
- Publikovaná geometria v zdrojovej súčiastke vytvára tzv. “kontajner” alebo zásobník referencií, ktoré môžu byť neskôr zdieľané s cieľovou súčiastkou.
- Použite konfiguračnú voľbu “multiple_skeletons_allowed” pre zdieľanie konštrukčných informácií medzi viacerými skeletonmi.
- Skeletony môžete tiež vytvárať v podzostavách.
Obrázok: Skeleton v strome modelu.
Štandardné skeleton modely
- Pre skeletony, ktoré riadia geometriu a jednotlivé polohy komponentov zostave:
- Použite prvok publish geometry a/alebo copy geometry, ktorá sa odkazuje na kontext zostavy (ikonka v hornej časti na obrázku nižšie).
- Pre skeletony, ktoré riadia iba geometriu (podmienky/kinematické väzby pridané neskôr v kontexte zostavy):
- Použite prvok publish geometry a/alebo external copy geometry, ktorý sa odkazuje priamo na skeleton model.
- Toto vám poskytne možnosť umiestniť potom súradný systém komponentu na súradný systém skeletonu.
Obrázok: Po kliknutí na ikonku zobrazenú v hornej časti obrázku sa prvok Copy Geometry zobrazí v aktuálnej zostave a bude použitý ako referencia pre cieľovú súčiastku. Použite ikonku zobrazenú v spodnej časti obrázku ak chcete aby sa prvok odkazoval na cieľovú súčiastku priamo (nie cez zostavu). V takomto prípade bude prvok "umiestnený" v cieľovej súčiastke pomocou dialógového okna Placement, ktoré je zobrazené na obrázku nižšie.
Obrázok: Dialógové okno Component Placement.
Motion skeleton modely
- Motion skeleton modely (pohybové skeletony) sa používajú ako kostra vašej konštrukcie pre zostavy kinematických mechanizmov. Niekoľko stručných poznámok:
- Motion skeleton je ASM súbor, ktorý obsahuje štandardný skeleton a tzv. telesové (body) skeletony.
- Štandardný skeleton obsahuje geometriu konštrukčného návrhu.
- Telesové (body) skeletony majú priradenú geometriu zo štandardného skeletonu.
- Motion skeleton je ASM súbor, ktorý obsahuje štandardný skeleton a tzv. telesové (body) skeletony.
- Prvý vytvorený telesový (body) skeleton je pokladaný za pevný skeleton a je fixovaný, t.j. nepohybuje sa. Následným telesovým (body) skeletonom sú priradené kinematické väzby prevzaté zo skicovacích podmienok (bod/bod, bod/čiara).
- Vytvárajte súčiastky v kontexte zostavy.
- Súčiastky sú “pripojené” k telesovým (body) skeletonom and assume their motion definition. No assembly connections are created manually.
Podobné krátke tipy a triky môžete nájsť na stránkach PTC Community. Navštívte stránku PTC Community’s Creo a povedzte aj ostatným o PTC Creo, inšpirujte sa a objavte ešte viac užitočných informácií.