Najlepší spôsob obrábania rohov
Pri klasickom obrábaní rohov je polomer nástroja rovnaký ako polomer rohu.
V tejto pozícii je kontaktná plocha nástroja s obrobkom maximálna. To spôsobuje vybočovanie nástroja a vybrácie.
Ako príklad posúďte tvárnicu zobrazenú na nasledujúcom obrázku.
Na ďalšom obrázku je zobrazený bežný spôsob vytvárania dráhy nástroja.
Tu môžete vidieť dráhu nástroja vytvorenú s ostrými rohmi. Je to miesto, kde sa celý jeden kvadrant z priemeru nástroja dotýka polotovaru. Aby sa predišlo takémuto stavu, ostré rohy sa nahrádzajú polomerom ako znázorňuje nasledujúci obrázok.
IMPLEMENTÁCIA V Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER) WILDFIRE
Dráha nástroja zobrazená hore je vytvorená NC Sekvenciou typu Hrubovanie (Volume Milling). Je to veľmi často využívaná sekvencia k vytvoreniu dráh nástroja s konštantnou Z-ovou hladinou (2 ½ osé). K vytvoreniu zaoblenia dráh nástroja v ostrých rohoch slúži voľba CORNER_ROUND_RADIUS. Po zadaní vhodnej hodoty pre daný polomer bude výsledkom plynulá dráha nástroja.
Zvyškový materiál, ktorý zostane po tejto NC sekvencii v rohoch môže byť ľahko odobratý NC sekvenciou typu LOCAL NC pri použití nástroja s menším priemerom. Je to dobrý postup pre odstránenie zvyškového materiálu v rohoch, aby preddokončovacie a dokončovacie sekvencie boli vykonané pri konštantnom zaťažení, nakoľko tieto nástroje už budú odstráňovať rovnomernú triesku.
|