NCG CAM Morphed Passes
Pri používaní obrábania Waterline Passes sa nástroj pohybuje po jednotlivých vrstvách zhora nadol.
Pokiaľ chcete zmeniť pohyb nástroja tak, aby začal odoberať materál z dola nahor, je potrebné použiť obrábanie pomocou stratégie Morphed Passes. Pri definovaní obrábania je vždy potrebné vytvoriť dve riadiace krivky, ktoré definujú trajektóriu dráhy nástroja a minimálne jednu ďalšiu krivku, ktorá udáva smer pohybu nástroja od jednej riadiacej krivky k druhej.
Postup vytvorenia kriviek:
 |
 |
 |
1.Vytvorenie kriviek pomocou výberu plochy a Silhouette Boudary |
2.Offset vybranej krivky |
3.Vytvorenie jedného adresára pre všetky krivky |
- Vytvorenie kriviek na základe vybranej plochy a voľby Silhouette Boundary
- Použitie funkcie Offset pre vybranú vonkajšiu krivku
- Umiestnenie kriviek do jedného adresára
 |
 |
|
4.Úprava kriviek chytením bodu a ťahaním myšou |
5.Naskicovanie ďalšej krivky a napojenie |
6.Úprava smeru kriviek a určenie riadiacich kriviek |
-
Vytvorené krivky sú navrhnuté s navolenou presnosťou, prípadné nedostatky je možné vyriešit úpravou kriviek, manipuláciou s bodmi, alebo nastavením vyššej presnosti
-
Doskicovanie ďalšej krivky a jej napojenie na existujúce alebo novovytvorené body existujúcich kriviek. Napojenie je potrebné vykonať pri súčasnom stlačení klávesy A a ťahaním koncového bodu. Nový bod na krivke vytvoríte kliknutím na existujúcu krivku.
- Nastavenie dvoch riadiacich kriviek, ktoré budú definovať tvar trajektórie, pomocou výberu krivky a stlačením klávesu F. Smer pohybu nástroja je určený výberom krivky a stlačením klávesy D. Riadiace krivky musia mať rovnaký smer. Tretia krivka určuje pohyb nástroja buď zdola - nahor, alebo naopak.
 |
 |
|
7.Vygenerované dráhy obrábania |
8.Pohyb nástroja zdola-nahor |
9.Waterline obrábanie |
-
Dráhy sú vytvorené v smere riadiacich kriviek.
-
Tretia krivka určila smer pohybu zdola-nahor
-
Pri Waterline obrábani su trajektórie v rovine XY a pohyb nástroja zhora-nadol.
|