Odhlásenie
Späť
HOME
Užívateľ: Firma: [ Zmena osobných nastavení ]                  Pondelok 29.04.2024
Články  

 

 

 

 

 

Používanie „Axis pattern-u“ v Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER) Wildfire 2.0

 

      S príchodom verzie Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER) Wildfire 2.0 sa naskytlo množstvo nových funkcií a vylepšení, ktoré môžu konštruktéri využívať. Medzi pridané nové funkcie patria aj tri nové druhy pattern-u (roznásobenia), Direction (Smer) a Axis (Os) pattern. S použitím pattern-u typu Fill (Vyplniť), ktoré bolo novinkou už vo verzii Wildfire 1.0, sa naskytla možnosť vytvoriť prvok pattern-u veľmi jednoducho a voľne v nezávislosti na kótach použitých pri vytvorení samotného pattern-ovaného prvku.

Všetko, čo potrebujete na vytvorenie opisovaného pattern-u je vybrať požadovaný prvok, vybrať smer roznásobenia a špecifikovať konkrétne hodnoty pattern-u. Prakticky to prináša množstvo výhod:

  • Odstránilo sa priebežné vytváranie pomocných prvkov (rovín, osí,...) potrebných na vytvorenie rotačného pattern-u.
  • Nieje potrebné redefinovať už vytvorené prvky napr. na zadefinovanie riadiacich kót potrebných pre daný pattern.

Celé zlepšenie si názorne ukážeme na jednom príklade. Na súčiastke máme vytvorený prvok Hole (diera), ktorý bol vytvorený bez použitia pomocnej roviny. V porovnaní s predchádzajúcimi verziami Pro/E nebolo jednoduché vytvoriť rotačný pattern takéhoto prvku, avšak vo Wildfire 2.0 je to jednoduché a rýchle.

      1. Vyberieme prvok diery a cez RMB zvolíme Pattern (Obr. č.1).

 
 Obr. č.1

      2. Druh pattern-u vyberieme Axis (Obr. č.2)

 
 Obr. č.2

      3. Zobrazíme si pomocné osi a ako os pattern-u vyberieme os v strede modelu. Zadáme počet roznásobených prvkov (inštancií) a zároveň aj uhol pattern-u (Obr. č.3).

 
 Obr. č.3

      4. Vytvorenie rotačného pattern-u je teraz veľmi jednoduché. Nepotrebovali sme vytvárať žiadne pomocné prvky (roviny) napr. na získanie uhlovej kóty.

 
 Obr. č.4

      5. Okrem iného je možné pri vytváraní pattern-u aj vylúčiť prvky pattern-u, ktoré nechceme vytvoriť (Obr. č.4). Kliknutím na čiernu bodku, ktorá zodpovedá vlastne každej inštancii vytváraného pattern-u ju je možné vylúčiť z finálneho vytvorenia, resp. následne pridať do vytvorenia. Keď je bodka indikovaná ako biela – daná inštancia bude vylúčena z pattern-u. Týmto spôsobom sme sa vlastne vyhli použitia pattern-u typu Table (Tabuľka).

 
 Obr. č.5

      6. Koncové roznásobenie bude vyzerať podľa Obr. č. 5

 

Copyright © 2004 - 2024 IPM SOLUTIONS, s.r.o. Všetky práva vyhradené.