Tvorba geometrie z obrázkov
Pri vytváraní prototypov je doležité využívať fantáziu, papier a ceruzku. Následne vzniká otázka: ako novovytvorenú skicu využiť na vytvorenie 3D modelu resp. ako preniesť túto informáciu do digitálnej podoby. Na táto otázku si odpovieme v nasledujúcom článku.
Na vytvorenie 3D loga využijeme 2D obrázok (*.jpg, *.tif, *.png, atď.) Prvým krokom k dosiahnutiu priestorového modelu je vytvorenie pomocnej skice. Kedže potrebujeme umiestniť obrázok do priestoru vyuzijeme možnosť priradiť ploche farbu s definovanou textúrou.
Vytvorenie modelu
Na vytvorenie pomocnej skice vytvorte model a ako prvý prvok v strome modelu bude pridanie materiálu pomocou vysunutia (vznikne vám kvader.) Rozmery modelu zadajte podľa veľkosti obrázka (800x600, 1024x768 ....) Hodnota vysunutia nie je dôležitá.
Priradenie textúry na vybranú plochu
V hornom menu zadajte View > Color and Appearance a pomocou tlačidla + vytvorte novú farbu. Prepnite sa do záložky Map a pridajte požadovanú textúru novovytvorenej farbe (kliknutím na Color Texture). Umiestnenú textúru pre farbu máte možnosť umiestniť podľa želania (opakovať, otočiť, posunúť). Takto ste vytvorili novú farbu, ktorá obsahuje informáciu aj o textúre. Aplikovanie novej farby na jedinečnú plochu sa uskutoční keď vyberiete v záložke Assignment voľbu Surfaces a vyberiete plochu ku ktorej bude priradená novovytvorená farba s textúrou. Potvrdenie výberu: OK > Apply. |
 |
Vytvorenie pomocnej skice
Na vytvorenie pomocnej skice použite príkaz Insert > Model Datum > Sketch… Ako skicovaciu rovinu si zvoľte plochu ktorej ste priradili textúru. Na pozadí skice vidíte textúru, ktorá vám umožnuje jednoduché vytvorenie potrebnej geometrie. Pri vytváraní geometrie sa doporučuje používať jednoduché skice a spline krivky. |
 |
Vytvorenie 3D geometrie
Funkčnosť Pro|ENGINEER-a umožnuje vytvoriť 3D geometriu z pomocnej skice veľmi jednoducho. Stačí označiť pomocnú skicu a potom: Insert > Extrude… a zadať hodnotu vysunytia.
|
 |
Záver
Toto je jeden zo spôsobov ako možete vytvoríť 3D geometriu z ľubovoľného obrázka.
|