Vytvorenie zatočenej skrutkovice
Táto technika bude demonštrovať ako vytvoriť skrutkovicu, ktorá nebude vychádzať z lineárnej trajektórie. Aj keď je veľa možnosti ako túto úlohu dokončiť, vybrali sme nasledujúcu techniku ako najrýchlejšiu.
1. Ako prvý krok, ktorý urobíme, je zadefinovanie trajktórie, ktorú bude opisovať špirála. V príklade sme použili jednoduchú skicovanú splinu. Vytvorte požadovanú trajektóriu.

2. Ďalej použijeme túto trajektóriu a vytvorime prvok ťahania ako plochu (Variable Section Sweep).

3. Keď sa nachádzate v skicovacom móde naskicujte jednoduchú úsečku, ktorá bude zarovnaná na priesečník trajektórie a zakótujte jej uhol a dĺžku.
Teraz vytvoríme relácie skicára použitím funkcie trajpar. Trajpar je parameter, ktorý sa mení od 0 po 1 plinule pozdlž počiatočnej trajetórie. Može byť použitá iba vo Variable Section Sweep a Helical Sweep prvkoch.
Budeme riadiť uhlovú kótu pomocou relácií, tak že sa bude meniť konštantne, ako sa natáča pozdĺž trajektórie. Použijeme nasledujúce relácie:
angle_dim = trajpar*360*number of coils
Number of Coils je počet celých otačok (360 stupňov), ktoré špirála urobí.
V tomto príklade sú nasledujúce relácie:
Number_of_coils=12
Sd6=trajpar*360*number_of_coils
Keď sa skica zregeneruje, úsečka sa začne rotovať do uhla 0, pretože hodnota trajpar je 0 na začiatku trajektorie.

4. Toto nám dá požadovaný plošný prvok.

5. Posledný krok je použiť hranu tejto plochy ako trajektóriu pre vytiahnutie objemového prvoku.

Finálny výsledok je zobrazený na nasledujúcom obrázku.

|