Odhlásenie
Späť
HOME
Užívateľ: Firma: [ Zmena osobných nastavení ]                  Pondelok 29.04.2024
Články  

 

 

 

 

 Vytvorenie zatočenej skrutkovice

 

Táto technika bude demonštrovať ako vytvoriť skrutkovicu, ktorá nebude vychádzať z lineárnej trajektórie. Aj keď je veľa možnosti ako túto úlohu dokončiť, vybrali sme nasledujúcu techniku ako najrýchlejšiu.

1. Ako prvý krok, ktorý urobíme, je zadefinovanie trajktórie, ktorú bude opisovať špirála. V príklade sme použili jednoduchú skicovanú splinu. Vytvorte požadovanú trajektóriu.

      

2. Ďalej použijeme túto trajektóriu a vytvorime prvok ťahania ako plochu (Variable Section Sweep).

 

3. Keď sa nachádzate v skicovacom móde naskicujte jednoduchú úsečku, ktorá bude zarovnaná na priesečník trajektórie a zakótujte jej uhol a dĺžku.

Teraz vytvoríme relácie skicára použitím funkcie trajpar. Trajpar je parameter, ktorý sa mení od 0 po 1 plinule pozdlž počiatočnej trajetórie. Može byť použitá iba vo Variable Section Sweep a Helical Sweep prvkoch.

Budeme riadiť uhlovú kótu pomocou relácií, tak že sa bude meniť konštantne, ako sa natáča pozdĺž trajektórie. Použijeme nasledujúce relácie:

angle_dim = trajpar*360*number of coils

Number of Coils je počet celých otačok (360 stupňov), ktoré špirála urobí.
V tomto príklade sú nasledujúce relácie:

           Number_of_coils=12
           Sd6=trajpar*360*number_of_coils

Keď sa skica zregeneruje, úsečka sa začne rotovať do uhla 0, pretože hodnota trajpar je 0 na začiatku trajektorie.

4. Toto nám dá požadovaný plošný prvok.

5. Posledný krok je použiť hranu tejto plochy ako trajektóriu pre vytiahnutie objemového prvoku.

Finálny výsledok je zobrazený na nasledujúcom obrázku.


 

 

 

Copyright © 2004 - 2024 IPM SOLUTIONS, s.r.o. Všetky práva vyhradené.