PTC Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER)® pomáha víťazným konštruktérom spoločnosti Seymourpowell vytvoriť ENV – jediný motocykel na svete s vodíkovým pohonom



PTC (Nasdaq: PMTC), the Product Development Company™, oznámila, že spoločnosť Seymourpowell, zaoberajúca sa konštrukciou výrobkov a stratégiou, použila výhradne Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER)® pre konštruovanie prvého na svete vodíkom poháňaného motocyklu – ENV (Emission Neutral Vehicle). Konštrukčný projekt bol zverený spoločnosti Intelligent Energy, spoločnosti zaoberajúcou sa vývojom paliva, ktorá sa zameriava na vývoj nových technológií využitia energie. Spoločnosť Seymourpowell využila Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER) v spojení s Interactive Surface Design Extension (ISDX) – PTC modulom pre voľné plošné modelovanie a s Pro/INTRALINK® - PTC riešením správy dát, a to pri kompletnom konštrukčnom procese motocykla.

Prvoradým úspechom PTC riešení pre Seymourpowell je flexibilita. „Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER) a ISDX nám umožnili navrhnúť a skonštruovať tento motocykel plynulým a intuitívnym spôsobom“, povedal Nick Talbot, riaditeľ spoločnosti Seymourpowell. „Boli sme schopní upraviť a skonštruovať také časti ako sú podvozok a výkyvné rameno zadného kolesa v rámci jedného systému. Toto sú funkčné konštrukčné komponenty, ale zároveň musia pôsobiť esteticky. PTC riešenia nám umožnili spojiť obidva tieto ciele.“

Spolupráca na projekte sa dosiahla pomocou Pro/INTRALINK® 8.0. „Používame najnovšiu verziu Pro/INTRALINK, ktorá spravuje všetky hlavné modely a umožňuje viacerým užívateľom pracovať súbežne“, povedal Talbot. „Pre nás sa stalo rozhodujúcim podieľať sa na pôvodných Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER) súboroch modelu s našimi dôležitými výrobcami a dodávateľmi. Pracovali sme s jedným dodávateľom, ktorý považoval na oveľa jednoduchšie vykonávať analýzy na jednom odliatku, pretože ho dostal v pôvodnom Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER) formáte.“

PTC riešenia sú taktiež nevyhnutné pre nadväzujúcu prácu mimo pôvodnej konštrukčnej práce. „Každý rozsiahly priemyselný konštrukčný projekt má veľkú životnosť, a pretože všetko sa ukrýva v Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER)-i, zdokonaľovanie konštruovania v budúcnosti bude oveľa jednoduchšie“, povedal Talbot. „Sme presvedčení, že ak to bude nutné, tak budeme v budúcnosti schopní použiť a upraviť predmetné dáta.“

„Sme veľmi hrdí, že môžeme podporovať takýto projekt ako je inovácia výrobku“, povedal Michael Campbell, PTC viceprezident pre Riadenie výrobku. " Demonštruje to silu a flexibilitu Creo Elements/Pro (predtým Pro/ENGINEER) rodiny výrobkov. Budeme pokračovať v poskytovaní kľúčových schopností pre priemyselných konštruktérov, ktoré im umožnia optimalizovať proces konštruovania lepších výrobkov.“

Motocykel bol celý skonštruovaný za účelom demonštrovania každodenného uplatnenia vodíkovej technológie. Palivová bunka Intelligent Energy je úplne kompaktná a výkonná a je schopná poháňať čokoľvek, od motorovej lode až po elektriku pre menšie domy. ENV motocykel je odľahčený, moderný a aerodynamický. Prekonáva akékoľvek existujúce elektrické bicykle. V mestskom alebo terénnom prostredí môže dosiahnuť rýchlosť 80,47 km/h. Je nehlučný, bez produkcie emisie škodlivín. Pri plnej nádrži môže byť ENV v prevádzke nepretržite až štyri hodiny bez opätovného tankovania. Bicykel nedisponuje žiadnymi prevodmi a je striktne definovaný ako motocykel, hoci jazdec má pocit, akoby riadil rýchly a dobre reagujúci bicykel.