Boeing bude mať kapacitu na výrobu 17ks modelu 787
Boeing stavia vnútorné kapacity, ktoré by umožnili vyrobiť až 17ks modelu 787 Dreamliner za mesiac. Bohužiaľ interné „prekážky“ a obmedzenia v dodávateľskom reťazci spôsobili, že sa tak nestane hneď.
Generálny riaditeľ BCA pán Jim Albaugh sa v tejto súvislosti vyjadril nasledovne:
„Máme kapacitu medzi Charleston a Everett na výrobu 17ks Boeing 787. Veľkou otázkou však ostáva, či sú schopní dodávatelia nášho dodávateľkého reťazca vyrobiť viac než 10ks bez veľkých a významných investícií,“, povedal. Hovoril o budúcom roku, kedy spoločnosť bude mať dve výrobné linky na 787 Dreamliner v Everett a jednu v Južnej Karolíne.
Jednou z potrebných investícií by bola investícia v Spirit AeroSystems, ktorá je limitovaná počtom 13 kusov nosových sekcií za mesiac, odvolajúc sa na leteckého analytika Scotta Hamiltona.
Albaugh tiež poznamenal, že samotný Boeing má tiež svoje limity a to hlavne vo výrobe trupov v závode v Južnej Karolíne.
„Ohľadne programu 787 Dreamliner všeobecne by som povedal, že dodávateľský reťazec je v lepšom stave než Boeing samotný.“ „Malé nedostatky máme v Charlstone, v sekcii výroby zadných a stredných častí lietadla.“
Dodal tiež, že montáž v Južnej Karolíne bude lepšia než sa očakávalo.
„Všetko v Južnej Karolíne má hladký priebeh, je veľká príležitosť dostať sa do kurzu veľmi rýchlo“, povedal tiež.
Zatiaľ čo niektorí analytici boli skeptickí voči schopnostiam Boeingu dosiahnuť vlastný cieľ 10 kusov modelu 787 Dreamliner mesačne do konca roka 2013, Albaugh povedal že, spoločnosť dvíha množsvo na 3,5 ks za mesiac už v marci 2012 a docieliť 10 ks mesačne do konca roka 2012 je tým pádom stále možné.
„Ak nedôjde k nejakej nepredvídfateľnej udalosti, myslím, že to zvládneme určite.“
Dodal, že očakáva, že sa linka usadí na 66tom kuse typu 787 Dreamliner v najbližších týždňoch, kedy by sa všetky zmeny mali preniesť už do dodávateľského reťazca.
„Akonáhle sa dostaneme na 66 kusov a naše lietadlá budú rolovať po dráhe, budeme vidieť aké budú naše ďalšie poznatky“, povedal. „Skutočne sa nevie ako čo najefektívnejšie môžeme postaviť lietadlo až do momentu kedy budeme vidieť „štandardnú“ prácu“.
Dodal tiež, že nedávne rokovanie medzi hlavou programu Boeingu 777 Larrym Loftisom a hlavou programu Boeing 787 Scottom Fancherom bolo o aplikovaní zručností pána Loftisa na hladký priebeh zmeny výrobnej linky Boeingu 777 na výrobnú linku Boeing 787.
„Požiadali sme Larryho, ktorý skutočne rozumie výrobe a produkcii lietadiel, aby zabral a aby rozbehol linku do 10 mesiacov“.
S očakávaným nárastom cien v budúcnosti vidí Albaugh pre spoločnosť šancu na dlhší 787-10, ktorý by mal ponúknuť spotrebu paliva na prepravné miesto, ktorá je až "dojímavá".
„Ako lietadlo, ktoré by malo obsluhovať euroázijský priestor, bude mať úžasnú efektivitu,“ povedal tiež.